Sunday, July 4, 2010

New semster in Unisel

Salam;

I've just started out my new sem in Unisel. I don't know what I will face this sem,
hopefully yang terindah aja.. But I knew it's impossible cuz there will always be up and down in our life. Sem ni,sebenarnya aku ngan geng2 yang lain nak stay luar a.k.a rumah sewa. Coz kami tak dapat hostel. Bukan main lagi excited nak dok luar. Apa yang aku dengar semuanya indah belaka. Tapi apa yang aku nampak sebaik je tiba kat rumah sewa tu,I was quite shocked actually. Aku tak nak la cerita detail,but untuk pendekkan,
it's not safe for us to stay there. Kalo dak lelaki,boleh la. Then,my parents decided nak buat rayuan hostel untuk aku. Besa la,kalau jana niaga ni berurusan ngan mak bapak baru dia kasi chance. Sumpah,mmg busy gila hari tu. Aku,kak fatin and zati. Tunggu pejabat felo tu bukak,nak pegi nap sekejap pun x pa. Takut kot nak bukak awl2 coz ramai weh yang tunggu depan pintu termasuk la parents students yang datang. Lepas isi borang rayuan,mak aku suruh pegi ambik barang2 kat rumah sewa,suruh pegi Kota Puteri. sbb rayuan hostel,esok lusa baru tahu keputusannya.. so dengan hati yang berat dan gelisah aku pun masukkan balik brg2 dalam kete. Dah la barang banyak gila,mcm orang selalu cakap,dah tak nak balik rumah. derrrr,haha.


Aku naik kereta dengan kak fatin,so kita orang pun pergi la ke Kota Puteri. sampai sana je dah tak tahu nak kemana. Betul ke k,puteri yang ni. Atau yang jauh tu. Ronda2 jap kat situ,then my mom called. Dia cakap,aku dapat hostel. Nak terjerit kot aku dalam kete tu lol. Tapi kak fating belum pasti lagi dapat atau tak. So,kami pun balik ke unisel semula... Aku dapat satu bilik dengan kakak ku... haha,how ironic.
Ummm,yang bestnya mama promise to buy refrigerator kalau kami duk bersama hehe...
Mmg lega yang teramat sangat sebab dapat hostel. Kalau tak,terpaksa la aku duk kat kota puteri tu. Dah la aku ni jenis yang tak suka tepati masa. haha,cewahh tak suka tepati masa? muahahahhaha..
Belum habis penat lelah,kena unpack ngan berkemas lagi. mmg penat doe...


keesokan hari,mama ngan papa datang lagi.
diaorang belikan kami peti sejuk dengan dapur elektrik. thank u soooooooooooooo
mucccchhh mama & papa :)
dan angah volunteer bagi tv lama dia,so bole la aku tgk world cup kekekeke...


Alhamdulillah,kami semua, aku,kak fatin,zati,tsy,ira and of course yuni,semuannya dapat hostel :)

1 comment: